Isnin hingga Jumaat
9.00 pagi - 5.00 petang
Sila nyatakan nama penuh, nombor rujukan cukai pendapatan dan nombor telefon apabila menghubungi kami melalui talian telefon.
Perkhidmatan Am | Talian |
Hasil Care Line |
|
Rujukan Segera | Talian |
Penggajian (Tiada Pendapatan Perniagaan) |
|
Perniagaan (Bekerja Sendiri / Perkongsian) |
|
e-Filing |
|
Syarikat / Koperasi / Majikan |
|
Bantuan Khas Kerajaan / |
|
Sekiranya tuan/puan mengalami masalah menghubungi Hasil Care Line, tuan/puan juga boleh menghubungi mana-mana Pejabat HASiL terdekat untuk mendapatkan bantuan.
Untuk sebarang maklumbalas / pertanyaan / permohonan melalui emel, sila gunakan Borang Maklumbalas Pelanggan di portal rasmi LHDNM.
Sila klik di sini untuk ke Borang Maklumbalas Pelanggan
Perhatian: Untuk kategori maklumbalas, sila pilih hanya satu kategori sahaja iaitu samada "Pertanyaan" atau "Permohonan".
Perkhidmatan Bayaran & Sekatan Perjalanan
Talian HASiL RECOVERY CALL CENTRE @ HRCC :
Perkhidmatan Talian Bayaran Cukai Pendapatan
HASiL RECOVERY CALL CENTRE
03-8751 1000
Hasil Recovery Call Centre @ HRCC
HRCC adalah medium yang disediakan oleh LHDNM bagi mengendalikan semua pertanyaan mengenai bayaran cukai dan sekatan perjalanan yang dikenakan ke atas pembayar cukai. Pusat panggilan ini menyediakan perkhidmatan mesra oleh Tax Recovery Consultant (TRC) mengenai kaedah bayaran cukai pendapatan individu, syarikat, potongan cukai bulanan (PCB) serta bayaran untuk Sekatan Perjalanan.
Semakan status Sekatan Perjalanan boleh dibuat melalui capaian: http://sspi.imi.gov.my/sspi/