Pusat Panggilan

Sila nyatakan nama penuh, nombor rujukan cukai pendapatan dan nombor telefon apabila menghubungi kami melalui talian telefon.

Isnin hingga Jumaat
9.00 pagi - 5.00 petang

Perkhidmatan Am Talian
Hasil Care Line
  • 03-8911 1000

  • 603-8911 1100 (Luar Negara)
Rujukan Segera Talian

Penggajian (Tiada Pendapatan Perniagaan)

  • 03-8911 1200

Perniagaan (Bekerja Sendiri / Perkongsian)

  • 03-8911 1300

e-Filing

  • 03-8911 1400

Syarikat / Koperasi / Majikan

  • 03-8911 1000

Bantuan Khas Kerajaan /
Sumbangan Tunai Rahmah

  • 1800-88-2747

Sekiranya tuan/puan mengalami masalah menghubungi Hasil Care Line, tuan/puan juga boleh menghubungi mana-mana Pejabat HASiL terdekat untuk mendapatkan bantuan.

Untuk sebarang maklumbalas / pertanyaan / permohonan melalui emel, sila gunakan Borang Maklumbalas Pelanggan di portal rasmi LHDNM.

Sila klik di sini untuk ke Borang Maklumbalas Pelanggan

Perhatian: Untuk kategori maklumbalas, sila pilih hanya satu kategori sahaja iaitu samada "Pertanyaan" atau "Permohonan".

Talian HASiL RECOVERY CALL CENTRE @ HRCC :

Perkhidmatan Talian Bayaran Cukai Pendapatan

HASiL RECOVERY CALL CENTRE
03-8751 1000

HRCC adalah medium yang disediakan oleh LHDNM bagi mengendalikan semua pertanyaan mengenai bayaran cukai dan sekatan perjalanan yang dikenakan ke atas pembayar cukai. Pusat panggilan ini menyediakan perkhidmatan mesra oleh Tax Recovery Consultant (TRC) mengenai kaedah bayaran cukai pendapatan individu, syarikat, potongan cukai bulanan (PCB) serta bayaran untuk Sekatan Perjalanan.

Semakan status Sekatan Perjalanan boleh dibuat melalui capaian: http://sspi.imi.gov.my/sspi/